JOGA

Do porodu z formą i kondycją

Wibrujące energią, zdrowe i mocne ciało, przewietrzony umysł oraz spokojne myśli to stan pożądany każdego dnia naszego życia.

A jak jest w ciąży?

W tym akurat zakresie niewiele się wówczas zmienia. Może jedynie tyle, że jest to okres, w którym tym bardziej powinnyśmy przyjrzeć się swojej kondycji i poczynić kroki, aby ją poprawić. Ważne, żeby znaleźć i dobrać odpowiednią aktywność, dostosowaną do własnej preferencji, a przede wszystkim – możliwości. A naprawdę jest z czego wybierać.

Joga, pilates, fitness, aqua areobic, spacery, ćwiczenia rozluźniające, pływanie, ćwiczenia z piłką. Wszystko to w łagodnej, delikatnej, przeznaczonej specjalnie dla kobiet w ciąży formie.

Forma ruchu zależy jednak zawsze od uwarunkowań zdrowotnych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skonsultować się ze swoim lekarzem i uzyskać odpowiednią poradę.

Co daje nam ruch?

Dzięki regularnym ćwiczeniom w ciąży zmniejszają się dolegliwości, takie jak bóle kręgosłupa, obrzęki kończyn czy zaparcia. Każdy pojedynczy spacer buduje naszą kondycję. Głęboko wdychane powietrze rozszerza pojemność płuc i dotlenia komórki naszego ciała.

Ruch zawsze działa na organizm energetyzująco i rozluźniająco.

Stopniowe budowanie świadomości swojego ciała poprzez łagodne, rozciągające ćwiczenia sprawiają, że nasz organizm zaczyna funkcjonować w trybie aktywności. Otrzymujemy stabilne i częste zastrzyki endorfin, poprawia się nam nastrój, czujemy się silniejsze i mocniejsze.

Okres ciąży i zmian jakie zachodzą w kobiecym ciele, to wyjątkowo przyjemny czas na eksplorowanie swojego ciała także w seksie. Ogrom i skala doznań, których możemy w tym czasie doświadczać, bywa naprawdę zadziwiająca, A poza tym, jak każda inna aktywność fizyczna, przyczynia się do budowania formy, tak potrzebnej w czasie porodu.

Aktywność i sprawność fizyczna są również niezbędnymi elementami naszego zdrowia psychicznego w okresie ciąży. Poczucie siły i świadomość, jakie zyskujemy poprzez ruch, budzą naszą ufność i wiarę w możliwości własnego ciała. Poród bowiem jest niesłychanie fizjologicznym doświadczaniem, w którym właściwa łączność kobiety z jej ciałem owocuje dobrym, wzmacniającym ją przeżyciem psychicznym.

Jedną z wielu zalet uprawiania sportu w czasie w ciąży odczuwalnym już po porodzie, jest zdecydowanie szybszy powrót do formy po ciąży. Pamięć ciała jest pod tym względem niesamowita, bo ciąża to naprawdę fizjologiczny stan organizmu.

Oczywiście nie zawsze i nie w każdym przypadku jest łatwo, ale aktywność fizyczna, dbałość i dobre uczucia wobec swojego ciała i umysłu pomagają w tym bardzo.

Kobiety powinny dbać o siebie zawsze, ponieważ w zdrowym ciele mieszkają zdrowe myśli.

Zadbajmy o siebie wyjątkowo w okresie ciąży, a jeśli tylko trochę się zmobilizujemy, profity płynące z takiego działania będziemy odczuwać przez bardzo długi czas.